Jump to content


Red Alert 3 singleplayer


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Guest_army_bloodcore_*

Guest_army_bloodcore_*
  • Guests

Posted 05 May 2019 - 08:27 AM

In this topic I will post some tactics notes about singleplayer mode in CnC Red Alert 3. Maybe later, this data from network will be collected in documentation. There will be 2+1 languages: Russian and english. I like to play Red Alert 3 singleplayer only, not on multiplayer, maybe this data will be useful for somehow who also like random battles with AI on the random singleplayer maps.
В этом топике я буду постить некоторые тактические заметки о синглплеерном режиме в CnC Red Alert 3. Может быть потом, эти данные будут собраны в документацию по игре. Документация будет доступна на 2 языках: русском и английском. Я люблю играть в Red Alert 3 только в режиме синглплеер, может быть эти данные будут полезны для кого-нибудь, кто также любит произвольные сражения с компьютером на произвольных сингплеерных картах.
1) Seaport cost = 1000$, war factory cost = 2000$. Most profitable to build seaport, but sea maps is less than land maps.
2) Airport cost = 1000$, it also most profitable to build airport, and than build war factory.
3) Keyboard role: Key 'q' rebinded to key '=' on numpad, because it is less necessary to select all forces than I thinked earlier. 'Tab' key and 'F' key requies often.
4) Building query = never stop, after building the one base, I need to build structures on another gold mine.
5) Engineer training = also needed. Many neutral buildings have many health, and it easier to capture than destroy.
1) Стоимость порта = 1000$, стоимость военного завода = 2000$. Выгоднее построить порт, однако количество морских карт меньше, чем наземных карт.
2) Стоимость аэропорта = 1000$, также выгоднее строить аэропорт, и потом строить военную фабрику.
3) Роль клавиатуры. Ключ 'q' переназначен на '=' на нампаде, потому что не так часто необходимо выбирать сразу все свои войска, как я думал раньше. Ключи 'Tab' и 'F' требуются часто.
4) Строительный конвеер = никогда не останавливать, после строительства одной базы, мне нужно строить здания на другой базе.
5) Обучение инженеров = также необходимо. Множество нейтральных построек имеют много здоровья, и их легче захватить, чем уничтожить.

Edited by army_bloodcore, 11 May 2019 - 06:32 PM.


#2 Guest_army_bloodcore_*

Guest_army_bloodcore_*
  • Guests

Posted 12 May 2019 - 07:23 AM

6) You're also must know vs who you're fighting [WIP].
Allied artillery: "Aphina" cannon, aircraft carrier.
Japanese artillery: Proton cannon, battleship "Shogun".
USSR artillery: FAU-4, Dreadnought.
Allied heavy tanks: Tank "Mirage".
Japanese heavy tanks: Robot "Oni".
USSR heavy tanks: Tank "Apocalypse".
Allied light tanks: ...
Japanese light tanks: ...
USSR light tanks: Tank "Hammer".
Allied anti-air: ...
Japanese anti-air: ...
USSR anti-air: armored personal carrier "Goliaph".
6) Вы также должны знать с какими видами юнитов вы сражаетесь.
Артиллерия союзников: орудие "Афина", авианосец.
Артиллерия Японии: протонная пушка, линкор "Сёгун".
Артиллерия СССР: ФАУ-4, дредноут.
Тяжёлые танки союзников: Танк "Мираж".
Тяжёлые танки Японии: Робот "Владыка Они".
Тяжёлые танки СССР: Танк "Апокалипсис".
Лёгкие танки союзников: ...
Лёгкие танки Японии: ....
Лёгкие танки СССР: Танк "Молот".
Зенитки союзников: ...
Зенитки Японии: ...
Зенитки СССР: БТР "Голиаф".

Edited by army_bloodcore, 12 May 2019 - 07:28 AM.


#3 Guest_army_bloodcore_*

Guest_army_bloodcore_*
  • Guests

Posted 02 June 2019 - 08:13 PM

7) Horror robot (accurate translate unknown) not so efficient. You may create 20 robots, and all of it will be destroyed very fast.

8) In network game many gamers like to play on the Empire side and do sort of "zerg rush" - create many tengu robots in short time. Tengu is efficient versus troops and light jets, but not efficient vs any tanks.

9) When you playing at the alliance side, building process will be very slow, and level up to 2nd level takes 40 seconds of time (+1st level 10 seconds). To fix this issue you can use next trick: alliance combines may place to the avanposts, and then, better place avanpost near to the main base and up the levels on the avanposts, assembly workshop is better for use for a non-stop building query. Game will be much easier than before.

7) Зонд-подрывник не очень эффективен. Можно создать 20 зондов-подрывников, и они все будут быстро уничтожены.

8) В сетевой игре многие игроки любят играть за империю и делать сорт оф "зерг раш" - создавать много роботов тэнгу в короткие сроки. Они эффективны против пехоты и лёгкой авиации, но неэффективны против любых танков.

9) При игре за альянс строительство очень медленно, и улучшение до 2 уровня занимает аж 40 секунд времени (+1 уровень 10 секунд). Для исправления этого недостатка имеется следующий приём: их комбайны могут развёртываться в аванпосты, таким образом, лучше рядом с базой сразу ставить аванпост, и улучшения проводить именно на аванпосте, а на сборочном цехе строить электростанции и заводы. Игра сразу становится в разы легче.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users