Only War 2: Space
#61
Posted 11 April 2008 - 10:43 AM
My Wii code: 6472 3114 4930 8707
"Om du kan stå, när alla andra sviktar
och sen klandras du för att just du står rak
Om du kan tro på ditt när andra riktar
sitt välbekanta tvivel mot din sak
Om var minut av nitti sen kan fyllas
med verk av dig som giltigt räknats ner
min vän, som jordens konung ska du hyllas
men du är också man, och det är mer."
#63
Posted 13 April 2008 - 09:05 AM
Boomerang: what's this solution?
#64
Posted 16 April 2008 - 04:13 PM
My Wii code: 6472 3114 4930 8707
"Om du kan stå, när alla andra sviktar
och sen klandras du för att just du står rak
Om du kan tro på ditt när andra riktar
sitt välbekanta tvivel mot din sak
Om var minut av nitti sen kan fyllas
med verk av dig som giltigt räknats ner
min vän, som jordens konung ska du hyllas
men du är också man, och det är mer."
#65
Posted 16 April 2008 - 08:10 PM
#67
Posted 18 April 2008 - 09:07 PM
#69
Posted 19 April 2008 - 11:15 AM
#70
Posted 21 April 2008 - 12:30 PM
My Wii code: 6472 3114 4930 8707
"Om du kan stå, när alla andra sviktar
och sen klandras du för att just du står rak
Om du kan tro på ditt när andra riktar
sitt välbekanta tvivel mot din sak
Om var minut av nitti sen kan fyllas
med verk av dig som giltigt räknats ner
min vän, som jordens konung ska du hyllas
men du är också man, och det är mer."
#71
Posted 21 April 2008 - 09:22 PM
or make a space sky dome...If CNC3 has sky domes...
#72
Posted 22 April 2008 - 02:12 PM
My Wii code: 6472 3114 4930 8707
"Om du kan stå, när alla andra sviktar
och sen klandras du för att just du står rak
Om du kan tro på ditt när andra riktar
sitt välbekanta tvivel mot din sak
Om var minut av nitti sen kan fyllas
med verk av dig som giltigt räknats ner
min vän, som jordens konung ska du hyllas
men du är också man, och det är mer."
#73
Posted 22 April 2008 - 07:58 PM
It'll have to be an object then. upside down dome would work best.
#74
Posted 07 June 2008 - 07:50 PM
Edited by Dynamic Echo, 07 June 2008 - 07:50 PM.
-www.ukgnet.co.uk-
#75
Posted 08 June 2008 - 10:46 AM
My Wii code: 6472 3114 4930 8707
"Om du kan stå, när alla andra sviktar
och sen klandras du för att just du står rak
Om du kan tro på ditt när andra riktar
sitt välbekanta tvivel mot din sak
Om var minut av nitti sen kan fyllas
med verk av dig som giltigt räknats ner
min vän, som jordens konung ska du hyllas
men du är också man, och det är mer."
#76
Posted 08 June 2008 - 04:29 PM
-www.ukgnet.co.uk-
#78
Posted 09 June 2008 - 09:53 AM
-www.ukgnet.co.uk-
#79
Posted 10 June 2008 - 01:03 PM
i think it would be a great idea. perhaps even better make it possible to shoot at any target you have LOS to, even if it's on the other side of the map. the range means it'd be easy to dodge, but a good player could set up a crossfire. a tiny fleet could destroy one much larger by splitting up and setting up a crossfire. it would encourage tactics.
even if you could shoot across the map it may not be advantageous as it's too easy to miss/dodge. and if shooting at said target would reveal the firers position i the FOW (you can trace trajectories), you could get immense long range exchanges before the fleets close in for the real fight.
I think that would properly capture the essence of space combat: long range exchanges are less effective and reveal your location, but distracting. crossfires can be set up, and ships can communicate with each other to locate and attack enemies from a long way, even if they don't have LOS themselves.
the player would have to use lightly armed scout ships with large LOS and speed together with lumbering capital ships with small LOS to bring their full firepower to bear.
also missiles would have a finite distance, as there is actually resistance in space (it's not a perfect vacuum) it'd be very long, but after a while they'd slow down or detonate. that way the strongest weapons would be shorter ranged.
as for the ability vs self-targeting, it depends on the ship. i think giving all or most ships a manual targeting ordanace would be good, but clearly what would be the best torpedoes on a smaller ship would be the weakest on a larger one, so the larger ship would have a different "ability weapon" that's more powerful.
be careful with shooting at torpedoes, it could render them useless.
#80
Posted 10 June 2008 - 03:46 PM
*assuming use of conventional solid round weapons, if using lasers the range would be much longer.
Edited by Dynamic Echo, 10 June 2008 - 03:49 PM.
-www.ukgnet.co.uk-
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users